Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Neulasta lymfooman hoitojen tukena

Joo, minä kans luin potilasohjeesta, että vasemman puolen kipu voi olla perna-oireista johtuvaa, varsinkin jos se tuntuu ylävatsalla ja olkapäässä. Minun hartiakipu on takapuolella, ei olkapäissä. Kestää vaan hetken ja sitten koskee jo johonkin muualle. Mutta tuo oli hyvä tieto, että lääkettä voi ottaa etukäteen.

Meillä oli lääkärin kanssa puhetta Panadolista. Minä sanoin etten ota sitä, koska se rasittaa maksaa. Minulla on diffuusi suurisoluinen B-solulymfooma ja syöpälöydökset olivat juuri maksassa, lukuisia muutoksia, joista kookkaimpien läpimitta 4 cm.
Nyt hoitojen aikana Panadol on kuitenkin ainoa särkylääke, jota hänen mukaansa voi käyttää.

Hoidoksi saan R-CHOEP-hoitoa, joka toteutetaan 2 viikon sykleissä. Lääkkeiden nimiä en tiedä, mutta Mabtheralla alkaa. En todellakaan osaa sanoa johtuvatko kivut syöpälääkkeistä vai piikistä, mutta koska Neulasta on hoitojakson viimeinen, ajattelin kipujen johtuvan siitä. Mabtherasta tosin sain allergia-oireita kahdella eka kerralla, mutta ne tulivat tiputuspäivänä tai sitä seuraavana, joten silloinhan olen vielä sairaalassa. Täällä kotona pelottaa kaikki kivut enemmän kun ei ole keneltä kysyä neuvoa tai pyytää lääkettä. Onneksi löysin tään keskustelufoorumin, ja onneksi täällä on samassa veneessä olevia ihmisiä.
Terveisin: yx syöpäläinen

yx syöpäläinen | 20.10.2007 klo 16:50:08