Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: kuntoutuminen leikkauksen jälkeen
Oireesi vaikuttavat tutuilta. Vatsani oli kaikista tyhjennyslitkuista sekaisin, ja siksi röyhtäytti, närästi ja kuvotti. Minulla oli 1,5 viikkoa oikeasti kuumetta, ja silloinkin kun sitä ei ollut, vilutti. Oli iso kynnys lähteä ulos lenkille. Huhtikuussa oli vielä aika kylmää. Leikkaukseni oli 23.3 ja vielä tiistaina 24.4 olin sitä mieltä, että en toivu ikinä, ja kävin hakemassa lisää sairaslomaa. Kuitenkin seuraavana viikonloppuna olo koheni ratkaisevasti. En käyttänyt sairaslomaa, vaan menin 2.5 töihin.Hemoglobiini oli miinuksella, ja siksi heikotti. Ostin luotaistuotekaupasta rautapitoista yrttijuomaa (uskon, että nimeä ei saa mainita) ja söin paljon maksaa. Ei se vieläkään ole siinä, missä ennen leikkausta, mutta enää ei heikota. Närästys ja kuvotus loppui maitohappobakteerikapseleilla ja Vi-Siblin -rakeilla. 4-5 viikon jälkeen olen voinut syödä kaikkea, mitä ennenkin. Onneksi suklaata ei tee mieli.
Olen kuullut muiltakin, että muutamaan viikkoon ei tapahdu yhtään mitään, ja sitten toipuu yllättävän nopeasti.
Kärsivällisyyttä...
Tigerlily
- Re: kuntoutuminen leikkauksen jälkeenTigerlily