Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Hiusten ja kynsien uudelleen kasvaminen
Kuten sanottu, hiusten ja kynsien kasvu on yksilöllistä. Mulla on kynsien putoamisesta nyt n.2kk ja pikkuhiljaa alkaa olla näkyvissä muutaman millin uutta kasvua. Mulla siis vanha kynsi irtosi vasta sitten kun alle oli jo kasvanut pieni uuden kynnen reunus. Irtosivat ihan itsellään ja kivuttomasti, mutta nyt olen huomannut että ennen tunnottomat sormenpääni ovat välillä herkät ja kipeät. Ehkä siis myös hermonpäät alkavat parantua. Viimeisestä taxoterestä on 3,5kk ja varpaankynnet alkoivat pudota vasta 3kk hoitojen päättymisestä! Juuri kun olin ehtinyt toivoa, etteivät ne lähdekään! Luulen että osa uusista sormenkynsistä lähtee vielä kerran, eivät näytä suorilta tai terveiltä.Minulla lakkaamisesta ja käsien rasvaamisesta ei ollut apua, taxotere vaan oli niin voimakas. Välillä rasvasin ensin paksulla käsivoiteella, sitten kastoin kynnen bepanthen-voiteeseen ja vedin puuvillahanskat käteen yöksi.
Hiusten kasvu on ollut normaalia hoitojen loputtua, mutta ollen vielä sänkitukka enkä siten osaa vielä vastata kysymykseesi. En käytä mitään poppaskonsteja kasvatukseen. Minulla oli todella pitkät hiukset ennen hoitoja ja heti toisesta hoitokerrasta hiustenlähtö alkoi. Minulle tämä ei ollut mikään iso murheenaihe, ostin tosi tyylikkään peruukin jota pidin vain kun siltä tuntui. Lippistä olen pitänyt tosi paljon kesän aikana.
Jokaiselle nämä ovat varmasti yksilöllisiä asioita, ei kaikilla edes lähde kynnet taxoterestä. Minulle valitettavasti tuli kaikki mainitut sivuoireet ja lisäksi rankkoja infektioita. Tsemppiä kaikille!
- Hidasta onKristitty Lilja
- Re: Hidasta onpirge
- Re: Hiusten ja kynsien uudelleen kasvaminenbeachgirl
- Re: Hiusten ja kynsien uudelleen kasvaminenHelimirjami