Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Onko Avastin-hoito tuttu?

Moi,

Mulla on leikattu lokakuussa 2005 paksusuolen-syöpä(Dukes C). Nyt olen ollut joukukuusta saakka liitännäishoidoissa, jossa mulle annetaan oksaaliplatinaa+xeloda(muistaakseni tämä on FF5-hoito) ja lisäksi avastin hoito. Sytostaatteja jäljellä enään yksi hoito, mutta avastin jatkuu vielä 8kertaa. Olen tutkimuspotilas, normaalisti avastinia käytetään käsittääkseni D-luokan potilailla.

Avastin on uudenlainen täsmälääke syövän hoidossa. Se verisuonten kasvutekijän estäjä, sillä pyritään estämään kasvaimen veren saanti, josta seurauksena pitäisi olla kasvaimen "kuihtuminen".

Hoitona avastinin pitäisi olla varsin vaivaton, mulle sitä tullaan antamaan joka kolmas viikko puolen tunnin tiputuksena. Lääkärin mukaan siitä ei myöskään pitäisi tulla sytostaatteihin verrattavia oireita. Avastin edustaa joka tapauksessa uusinta hoitoa ja luultavasti ne teidänkin tapauksessa annetaan sytostaattien lisänä.

Kysykää rohkeasti lääkäriltänne hoitoon liittyvistä asioista ja netistäkin löytyy paljon tietoa. Toisaalta voisin myös henkilökohtaisena mielipiteenä sanoa, että liikaa ei kannata syöpää miettiä ja ottaa asioista selvää.
artsi76 | 24.4.2006 klo 13:31:17