Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Immunofiksaatio

Hei!

Laitoin tämän saman viestin myös tuonne "Onko minulla syöpä?"-osioon mutta huomasin että täällä on myeloomaa sairastavia ja minulla immunoglopuliinit tutkittiin vissiin juuri myelooman poissulkemiseksi.

Minua on tutkittu paljon viimeisen puolen vuoden aikana yllättävän ja nopean laihtumisen takia. Myös selkäni ja lonkan seutu on ollut jo pitkään ihmeen kipeä. On yleiskunnon laskua, väsymystä ja kovasti rytmihäiriöitä eikä vaan tahdo jaksaa mitään. On tehty vatsan ultra, vatsan magneetti, gastroskopia, kapseliendoskopia ja paljon erinäisiä verikokeita otettu. Imeytymishäiriöt on verikokeilla pois suljettu joten nekään eivät selitä laihtumista. Nyt kysyisinkin jos teistä joku osaisi tulkita immunofiksaation lausuntoani:
"Seerumin immunofiksaatiossa nähdään gamma-alueella vyöhykkeisyyttä IgG ja kevytketjukappa vasta-aineilla. Kliinisen tarpeen mukaan immunofiksaation voi myöhemmässä vaiheessa (esim 3-6 kk) kontrolloida paraproteiinin poissulkemiseksi."
Kontrolliaika on jo tullu postissa marraskuulle mut lääkäri ei ollu oikein halukas mulle selittään tätä lausuntoa. Jos joku tietää näistä niin kaunistelematta kertoisi myös minulle. -KIITOS JO ETUKÄTEEN!-

biiba
biiba | 20.8.2010 klo 15:32:45
  • Immunofiksaatiobiiba
    20.8.2010 klo 15:32