Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Myelooman seuranta

Heippa vaan. Minulla on kokemusta Revlimidistä...olen syönyt sitä parin kuukauden ajan aina kolmen viikon periodeissa eli 3 viikkoa pillereitä ja yksi taukoviikko ja taas uudelleen. Revlimid tehosi alussa ihan ok. arvot laskivat ja sitten vähän nousivat ja taas laskivat. Todettiin että ei tehonnut tarpeeksi ja nyt viikko sitten sunnuntaina otettiin lisäksi solunsalpaaja. Otan sitä 6 pilleriä aina sunnuntaisin ja tänään otin toisen satsin siis. Ei ole pahempia sivuoireita vielä tullut. Hiukset varmaan lähtevät jossain vaiheessa.
Mutta siis Revlimid. Kortisonin kanssa (otan sitäkin sunnuntaisin 13 kpl, enempää ei kehoni kestä)...se on aika voimakas satsi. Maanantai on ihan suht koht ok päivä, tiistaina alkaa vähän huimata ja keskiviikko on pahin eli olen aika vapiseva ja liikkuminen on huteraa.Sitten loppuviikolla helpottaa kunnes alkaa uusi alkuviikkoa jne...heti maanantaista alkaa huono olo siten ettei mikään maistu...aamupala tökkii ja pitää miettiä mitä söisi, samoin muukin syöminen on vähän väkinäistä mutta sekin helpottaa loppuviikoksi.
Joten tällaista kokemusta minulla on revlimidistä. Toivon että nyt tuo solunsalpaaja sen kanssa yhdessä sitten auttaisi....mutta sitten odotellaan kantasolujen keruuta ja siirtoa ja odotellaan taas. Tätä tämä on ja minulla myelooma todettiin viimevuoden lopussa ennen uutta vuotta..Toivotaan että Revlimid tehoaa äidillesi. Kallista se on, mutta heti tuli Kelan katto vastaan eli sen jälkeen kun on maksanut omavastuun loput lääkkeet maksavatkin vain 1,50 euroa loppuvuoden ja eihän sitä kukaan pystyisikään itse maksamaan. .t Janeth
Janeth | 30.5.2010 klo 19:17:07