Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Trombosytoosi ja sen kanssa eläminen

Minulla todettiin vuonna 2002 erityisen korkea trombosyytti arvo, 1590.
Kokeiden mukaan luuytimen toimintahäiriö. Perimätekijä.
Olen tuon sairauden kanssa nyt elänyt lähes 10 vuotta.
Lääkitys ensin alkuun hydrea 500 muistaakseni ja 6 kk: jakso. Interferonin kanssa yli kolesteroli vuotta.
Introna-pistoskynä ja kolme pistoskertaa viikossa.
Minulla on säännönmukainen seuranta noin 2 / 3 kertaa vuodessa. Nyt hemalta siirretty terveyskeskukselle ja raportointi muutoksista suoraan hematologille.
Lisäksi oireilen rytmihäiriöiden ja verenpainetaudin kautta. Uniongelmat oma lisänsä.
Olen ollut koko ikäni kova liikkumaan ja hyvin työorientoitunut.
Huomioitavaa, että sairaslomat ovat olleet vähäisiä.
Sairaalakeikka sydänoireista johtuen pariin otteeseen.
Ikää on siunaantunut 54 vuotta ja ikäisekseni mieheksi onneksi paino aisoissa 89 kg mittaan 187 cm suhteessa kaiketi kohdallaan.
Lääkitystä on salpaaj orloc com ja tavallinen orloc. Marevan lääkitys ja kolestroolääke atorvastatin.
Liikun edelleen, vaikka väsynkin helpommin ja kroppaa kivistää. Sormet ja varpat puutuvat. Lisäksi kylmälle olen paljon arempi, kuin aikaisemmin.
Ihmettelen sairauteni taustaa ja mietin toki elämäni tulevaisuutta. Työ on haastava, mutta viihdyn ja olen motivoitunut edelleen.
Onko kellään samankaltaisia kokemuksia, tai vastaavia oireita. Tänään 05 07 trombosyytit nousseet nyt yli 500.
Alhaisin arvo on ollut 465.
Hyvää kesää ja kaikille mielenrauhan takaamiseksi ohje. Seuratkaa tarkkaan kaikkia muutoksia ja käykää mangassa.
Älkää jääkö paikoilleen, vaan liikkukaa, nauttikaa ja rakastakaa elämää. Se tuntuu olevan oiva lääke läheistenkin kannalta.

Oma vastuu | 5.7.2011 klo 23:02:15