Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Melanooman metastaasi vai paksunsuolensyöpä?

Hei Elämän kevät!
Multa otettiin neulanäyte kahteenkin kertaan, ensimmäisellä kerralla epäonnistui ja näytteessä ei ollut soluja lainkaan.
Lääkäri oli kyllä sitä mieltä että pelkkä magneetti ja ct-kuvakin olisivat riittäneet todisteeksi melanoomasta, mutta itse halusin täyden varmuuden,mistä syövästä onn kysymys.
vaikka mulla onkin ollut se melanooma vuosia sitten, epäilin itse esim. paksusuolensyöpää. Suoraan sanottuna jopa toivoin, että nämä metarit olis olleet paksusuolensyöpää, koska sen verran olen saanut selville, että se on helpommin hoidettavissa eikä niin vaarallinen kuin levinnnyt melanooma.
Ikävä kyllä toisesta neulanäytteestä löytyi kuitenkin melanoomatyyppisiä soluja.
Ei mulla koko kroppaa ole kuvattu ihan päästä varpaisiin,
kuvattu on nivustaipeista kaulaan, ts. keskivartalo. Ja kerran sitten omasta pyynnötäni kuvattiiin pää, kun mulla oli semmoisia omituisia tuntemuksia päässsä. Mitään ei kuitenkaan
löytynyt. Luustoa ei ole tutkittu, mitä vähän ihmettelen.
Vatsan alue kuulema pitäisi näkyä siinä "kokovartalo CT.ssä eli se kuvaus joka on kaulasta nivusiin.
Nuo vatsaoireet voivat todella johtua maksan metastaaseistakin. Ne aiheuttavat kaikenlaisia oireita.
Onko Sinulla otettu mitään kuvauksia? Oliko Sinulla minkälaisia/kuinka isoja/kuinka paljon metastaaseja maksassa?
Voimia Sinulle, tiedän että juuri tuo diagnoosin tekovaihe on todella raskas, kun ei vielä tiedä mitään. Toivotaan parasta! Kirjoittele miten menee, voit myös kirjoitella
privana jos haluat.
Pilkku
pilkku | 13.5.2008 klo 17:20:01