Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Linitis plastica tyyppinen mahasyöpä
Tervehdys,Minulta leikattiin suurin osa mahalaukusta pois 2007 elokuussa mahasyövän vuoksi. Olin äskettäin kontrollissa ja kaikki on edelleen hyvin, eli on hyvät mahdollisuudet selvitä. Saas nähdä. Mutta ostin silloin kirjan Richard Béliveau, Denis Gingras: "Ruokavalio ja syöpä". Kirjan mukaan aloitin heti syömään ja juomaan tekijöiden ehdotuksia. Eli olen siitä lähtien syönyt ja juonut joka päivä:
- keräkaalia sellaisenaan
- pähkinöitä, Lidlin sekoituspussi, jossa on useita eri laatuja
- vihreää teetä
- tummaa suklaata
- punaviiniä, Bordeauxin alueen viiniä nimenomaan
- myös muita, joita nyt en tähän justiinsa muista
Kirjassa on myös muita ruoka-aineita, joita suositellaan. Ei pysty sanomaan, että onko näistä hyötyä, mutta ei niistä ole haittaakaan, joten päätin noudattaa ehdotuksia.
Minulla oli sytostaattihoidot leikkauksen jälkeen ja ne olivat kyllä rajuja. Kävin töissä joka päivä. Aamulla oli fiilis, kuin olisi noussut haudasta ylös, mutta ponnistelin kuitenkin duuniin. Olisin varmaan romahtanut, jos olisin jäänyt makaamaan sängyn pohjalle.
Kyllä syöpä on hankala juttu. Siitä ei ota selvää, että miten käy.
Toivon sydämestäni onnea puolisollesi.
Yritetään pärjätä
Terveisin
Kaitsu
- Re: Linitis plastica tyyppinen mahasyöpäsilverangel
- Re: Linitis plastica tyyppinen mahasyöpäKH