Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

DLI

Sairastuin kesällä 1991 leukemiaan (AML), ja sain sitten saman vuoden marraskuussa luuydinsiirteen siskoltani Meilahden sairaalassa. Kaikki meni hyvin, normaalisti suorastaan, vuoden 1995 huhtikuuhun saakka. Silloin tauti uusiutui. Sain sitten hoidoksi sytostaattikuurin, jota seurasi toinen, ennen sitä ratkaisevaa, jota silloin sanottiin "buffy coatiksi", mutta jota nykyisin kutsutaan DLI:ksi (Donor Lymphocyte-Infusion tai jotain tuon kaltaista englanniksi).

Minä kaipailen kommentteja vastaaviin tilanteisiin joutuneilta. Olen nähnyt jollain suomi24:n palstoilla kirjoituksia asian tiimoilta taikka vierestä, mutta haluaisin keskustella nimenomaan sellaisen ihmisen kanssa, joka on itse kokenut jotakuinkin saman kuin minä. Vuosilla ja ajoilla, siis sillä hetkellä milloin on sairastunut, milloin saanut DLI:n, taikka niitten välisellä erotuksella ei ole merkitystä, haluaisin vain vaihtaa ajatuksia, kommentteja. Taikka sitten aivan yleisellä tasolla...
libra | 18.5.2007 klo 23:54:09
  • DLIlibra
    18.5.2007 klo 23:54