Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: rinnan osapoistoko ?
Hei Savotar, minulle tehtiin v. 2004 rinnan osapoisto. Kysyttiin toki ennen leikkausta miten suhtaudun jos koko rinta joudutaan poistamaan. Toki siinä vaiheessa lupaa vaikka jalkansa että henki säilyisi. Mutta sitten tehtiin vain osapoisto, en tiedä vaikuttiko siihen rintojeni iso koko. Kasvain oli luokkaa 3 ja isokin käsittääkseni ja vartijaimusolmukkeeseen levinnyt.Hoidoiksi sain 3xTaxotere ja Xeloda-tabletit (olin Heikki Joensuun tutkimusryhmässä), ja 3xCEF, sekä 25x sädehoito.
Minulle sädehoito oli tosi helppo kokemus verrattuna sytostaatteihin, tosin ihoni repeili hoidon jälkeen pahasti ja sitä jouduin hoitelemaan. Vieläkin on kuivia läikkiä joita pitäisi muistaa voidella aamuin illoin.
Nyt on sitten juuri takana toinen kontrolli, mammografia ja ultra. Ja kaikki hyvin, mitä nyt Tamofenin mukanaan tuomat vaihdevuosioireet vaivaavat ajoittain.
Kuten sanoin, olisin antanut toki poistaakin rinnan mutta en minä ainakaan koko aikaa mieti että nyt siihen voi sitten taas tulla syöpä. Tulee jos tulee, eletään nyt tätä hetkeä:).
- rinnan osapoistoko ?savotar
- Re: rinnan osapoistoko ?Hempukka
- Re: rinnan osapoistoko ?savotar
- Re: rinnan osapoistoko ?Hempukka
- Re: rinnan osapoistoko ?kukkamaaria
- Re: rinnan osapoistoko ?kukkamaaria