Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: KLL

Hei!

Itse sain KLL-diagnoosin viime kesäkuussa, se tuli itselleni vähän niin kuin "puun takaa", vaikka kun olin joutunut tutkimuksiin, sitä rupesi miettimään, että mitähän sieltä oikein löytyy, ja sitten löytyikin tämä yllätyksenä itselleni sekä myös läheisilleni. Itse luotan täysin julkiseen puoleen pääsinhän tutkimuksiinkin todella nopeasti (työpaikkalääkärin lähettämänä...) ja lisäksi kohtelu on ollut suorastaan ylitsevuotavan ystävällistä sekä myös huolehtivaa ja samaan kohteluun uskon jatkossakin, sitäpaitsi kun kontrolleja on kovin usein niin käyhän se jo kukkarollekin. (ja onko kaikkea apua Suomesta saatavana yksityispuolelta, ainakaan ennen ei ollut esim. lastenneurologia + sydänkirurgia oli ainoastaan järjestettävissä ns. julkisella puolella siitäkin on omakohtaisia kokemuksia). Itse noudatan sitä ohjetta että yritän pitää hyvää huolta itsestäni ja nautin joka päivästä täysin rinnoin ja yritän välillä jopa unohtaakin koko "jutun" (tosin on vähän hankalaa kun noita kontrolleja on n. 3-4 x /vuosi ja hematologin vastaanotto tässä vaiheessa 1 x /vuosi, nyt olen tänä keväänä/kesänä menossa ekaan ns. vuosikontrolliin ja sitä edeltäen ultraan + röntgen...) Tämä sairaushan etenee joillakin hyvin hitaasti (minulle hematologini sanoi että voi mennä jopa 10 vuotta ennen kuin tarvitsen mitään hoitoa... samalla hän ilmoitti että tautiin ei ole varsinaista parantavaa hoitoa... mutta sen varmaan tiesitkin.. vaikka kai tuota kantasolusiirtoa harkitaan nykyään tässäkin sairaudessa) siis itse en koe että ainakaan vielä kääntyisin yksityissektorin puoleen, mutta sehän on toki mahdollista, jos tuntuu että sieltä lohkeaa enemmän apua... Ei muuta kuin pää pystyyn ja eteenpäin sano mummo lumessa, kyllä tästä selvitään! Parasta mahdollista vointia sinulle!
mami | 17.1.2007 klo 07:54:44
  • KLL
    braveheart
    16.1.2007 klo 21:49
    • Re: KLLmami
      17.1.2007 klo 07:54
    • Re: KLL
      hoppu
      18.1.2007 klo 18:59
    • Re: KLL
      suvi
      28.1.2007 klo 13:22