Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Kantasolusiirron jälkeisiä kokemuksia
Hei taas kaikille!Onkin vierähtänyt aikaa, kun viimeksi tänne kirjoittelin kuulumisia.
Minulle siis tehtiin tuo siirto KML:n vuoksi 17.4. Sairaalasta kotiuduin nopeasti jo 6.5 ja kaikki näytti tosi hyvältä; tietty sitä oli uupunut ja olo kovin voimaton. Pikku hiljaa noususuuntaa sitten, pieniä takapakkeja: munuaisarvot nousi ja Sandimmunin annosta laskettin ja kortisonia tilalle , asiat korjaantuivat ja munuaisetkin alkoivat taas kestää Sandimmunia paremmin.
Sitten alkoikin pienoinen höykytys. Ensin sytomegalovirus ja sairaalaan. Sitten herpes vyöruusu ja taas oltiin sairaalassa. Mieliala laski jonkin verran, kun alkoi tuntua, ettei toipuminen oikein millään pääse käyntiin, kun koko ajan tuntui olevan jotain. Ja sitten rysähtikin isompi pommi; tuli ensin paha allerginen reaktio tuosta Zometa-lääkkeestä ja maksa-arvot olivat korkeimmillaan yli kolmen tuhannen. Samaan syssyyn paukahti vielä septinen sokki ja teho-osastolla olin tajuttomana ja puolitajuttomana neljä vrk. Tilanne näytti jo vakavalta: verenpaineet romahti ja munuaisetkin lakkasi toimimasta. Onneksi nykyisen tehokkaan hoidon ansiosta minut vielä kiskoivat sieltä takaisin elävien kirjoihin, kiitokset siitä.
Sairaalassa meni taas pari viikkoa ja nyt olen ollut kotona pari päivää.
Muuten on kaikki hyvin, mutta mieli tuntui menneen jotenkin "palasiksi" kun niin lähellä kuolemaa tuli käytyä. Paloja keräillään. Kaipa se tästä taas. Vähän kyllä koko ajan pelottaa, että mitäköhän seuraavaksi. Niin ei kai saisi ajatella, pitäisi vaan olla positiivinen ja kiitollinen jne... Nyt ei vaan oikein jaksa.
Kuinkas teillä muilla on mennyt? Olisi kiva kuulla uutisia oli ne sitten hyviä tai huonompia.
Mukavaa syksyn alkua haluan kaikille toivotella, eiköhän se vielä paista päivä niin risukasaan kuin muuallekin...
Terv Unelma
- Kantasolusiirron jälkeisiä kokemuksiaunelma