Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Kliiniset ravintolisät
Hei kaikille,Olen löytänyt tältä palstalta paljon lohtua 7kk kestäneessä yhteisessä taistelussa, yrittäessäni auttaa äitiä selviämään levinneestä rintasyövästä. Lääkärien ennuste tammikuussa '06 oli lohduton, ehkä vuosi elinaikaa, eikä mitään toivoa paranemisesta. Äidin syöpä oli HER-positiivinen, aggressiivinen, paikallisesti levinnyt (kainaloiden imusolmukkeissa ja rintakehällä) tuumori.
Lääkärien ennusteista emme välittäneet, vaan loppuun saakka taistelimme. Äiti kävi taistelua itse sairautta vastaan, ja minä hoidin kaikki käytännön asiat sekä keskustelut lääkärien kanssa hoidon kulusta. Taxotere & Herceptin ei tehonnut, ja heinäkuun alussa yrittivät vielä CEF-hoitoa, tuloksetta.
Äidin voimat loppuivat 30.7 ja hän pääsi tuskistaan pois nukkuessaan kotonaan. Hän ei ihan kerennyt täyttää 61 vuotta.
Onneksi Helsingissä on mahdollisuus kotisairaanhoitoon, jossa hoitivat äitiä hienosti koko kevään, ja ihan lopussa kävivät äidin luona 6 kertaa päivässä. Oli äidin toivomus, että saa olla kotona loppuun saakka.
Ainoan tyttären suru menetyksestä on suuri. Vaikka olen jo aikuinen, tunnen itseni välillä siksi pieneksi tytöksi, joka olisi vielä äitiä tarvinnut. Ja ennen kaikkea äiti olisi ansainnut mukavia eläkevuosia, vaan niitä ei sitten annettukaan. Tuntuu mahdottomalta hyväksyä se, etten enää voi hänelle soittaa, en kuulla hänen ääntään, en tavata.
Taistelusta jäi konkreettisena jälkeen useampi kymmen purkkia kliinisiä ravintolisiä (apteekista ostettuja, mansikka ja metsämarja), joita äiti viime viikot joi, kun ei enää ruoka alas mennyt. Sai niistä ainakin tarvittavat vitamiinit ja hivenaineet.
Niitä on sääli heittää pois, joten kyselen tarvitsisiko kukaan niitä itselleen tai omaiselleen?
Niitä voi kysellä: shelion69@hotmail.com
nimim. Äidin mörökölli
- Kliiniset ravintolisättopikatti
- Re: Kliiniset ravintolisättopikatti