Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Re: Onko vinkkejä syt.hoidon aikana

Nämä keinot ja niiden tepsivyys ovat todella yksilöllisiä. Olen saanut nyt viisi tiputusta (kahdestatoista). Kolmas kerta oli selkeästi hirveämpi kuin kaksi edellistä. Neljäs oli helpompi (tipasta otettiin kaikki ylimääräinen pois). Tämä viides tuntuu taas pahemmalta. Olen varautunut siihen, että oireet lisääntyvät kerta kerralta. Silti yritän tutkiskella, mikä niin vaikuttaisi.

Suun oireita on helpottanut, kun olen juonut paljon ja pessyt hampaita monta kertaa päivässä. Makuaisti on jotenkin turtunut, ja suolaa sekä sokeria menee selkeästi enemmän. Olen syönyt kaikkea, mitä mieli tekee, ja mielihaluja on mitä omituisempia, välillä hapanta ja välillä makeaa. Omenat, kiivit ja viinirypäleet ovat olleet hyviä, koska niissä on paljon nestettä. Paino ei ole makean mässyttelystä huolimatta noussut. Kaikki häviää kuin johonkin mustaan aukkoon (=avannepussissa saman tien).

Pistelyyn ja tunnottomuuteen en ole keksinyt muuta kuin paljon vaatteita päälle. Jääkaapista ja pakastimesta pitää ottaa tavarat patakinnas kädessä.

Huomasin, että ulkoilu ja liikkuminen vaikuttavat tähän kaikkeen ratkaisevasti. Kun neljännen ja viidennen tipan välillä olin ulkona ja liikkeessä lähes koko päivät, veriarvot kohentuivat. Sillä oli vaikutusta tietenkin myös vointiin. Tähän ulkoiluun tarvitsen valitettavasti ulkopuolista apua (matkoja, ohjelmaa, houkuttelua), sillä kuvotuksen ja heikotuksen aikana liikkeelle lähtö on ylivoimaista.

Hyviä vointeja sinulle ja isällesi... Houkuttele häntä liikkumaan silloin, kun hänen omat voimansa eivät riitä.

Tigerlily
Tigerlily | 31.7.2007 klo 10:17:13