Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

siskoilla syöpä

Ajattelin kirjoittaa ja jakaa ajatukseni teidän muiden samoja kokeneiden kanssa. Olen kolmilapsisen perheen nuorin sisar, "30". Toinen iso siskoistani on kuollut leukemiaan jo lapsena. Nyt reilu vuosi sitten myös toisella isosiskoistani "40" todettiin pahalaatuinen veriteitse leviävä kasvain. Koko perhe elää nyt siis vuosien takaisia traumoja uudelleen ja koittaa yrittää selviytyä eteenpäin.

Raskasta on ollut, lääkärit eivät halua arvailla tulevaa, hodot jatkuvat edelleen. Itse suunnittelen tulevaisuutta ja yritän jatkaa elämääni eteenpäin, kuitenkin hyvin tietoisena kaikseta. En ole vielä itse käynyt selvittämässä perinnöllisyyttä sen tarkemmin. Olen kyllä tehnyt sukupuuta ja voin sanoa ettei kovin positiiviselta näytä. Onko jollain kokemuksia perinnöllisistä syövistä ja niiden kartoituksesta? En ole liittynyt vielä mihinkään tukiryhmiin tms., mutta mielessä on kyllä ollut. Omien läheisten suhtautuminen hyvin vaihtelevaa, ihmiset eivät "halua" olla tietoisa näin vaikeista asioista ja tunnen olevani välillä aika yksin asioiden kanssa. Yritän auttaa perhettäni, äitiä ja siskoani jaksamaan, mutta välillä kaipaan myös itse olkapäätä johon nojautua.
päiväsäde | 8.3.2008 klo 19:16:29