Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Lähipiirissä syöpäpotilas
Re: miehellä syöpä
Mahasyövästä en tiedä sen enempää, mutta "kypsymisestä" voin sanoa, että itse rintasyövän sairastaneena olen itse "kypsynyt" omaan sairauteeni, ei niinkään mieheni.On täysin normaalia "kypsyä" tilanteeseen puolin ja toisin, kyseessä on kuitenkin iso asia, joka pistää kertaheitolla koko pasmat täysin uuteen järjestykseen. Asian käsittely saattaa olla pahasti kesken miehelläsi, ja ehkä myös sinulla. Miehet taitavat olla vielä huonompia käsittelemään sairautta ja sen aiheuttamia rajoituksia sekä kipuja.
En tiedä mistä päin Suomea olet, mutta olisiko esim. hoitavan tahon puolesta tarjolla jotain keskusteluapua, kriisipalvelua tms. saatavilla? Esim. itse asun Helsingissä ja ainakin Naistenklinikan rintasyöpäosastolla oli rintasyöpähoitaja, jonka luokse oli tervetullut puhumaan sekä itse, että myös läheiset olisivat voineet käyttää tätä hyväksi. Olisiko vastaavaa miehesi hoitopaikassa tarjolla?
Toivottavasti saat voimia ja apua jostain, ettet sinä uuvu tilanteeseen. Miehesi tarvitsee varmasti sinua tässä tilanteessa ja saattaa olla peloissaankin, mene ja tiedä. Toisaalta ei voi odottaa sinunkaan jaksavan loputtomiin.
Tietysti jos sinulla on mahdollisuus ottaa omaa aikaa, joku harrastus tai muu joka saa sinut irrottautumaan edes vähäksi aikaa kotiympyröistä, mahdollistaisi "akkujen lataamisen" ja hengähdystauon edes hetkeksi.
Enempää en osaa neuvoa sinua, toivon että löydät jostain apua.
- miehellä syöpäkrista-65
- Re: miehellä syöpätigemauk
- Re: miehellä syöpäkrista-65