Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Lähipiirissä syöpäpotilas
Re: onko kaikki loppu?
Voi pai,tiedän tuskasi. Appiukko kun kuoli, kukaan omaisista ei ollut silloin vierellä. Hän menehtyi rauhallisesti terveyskeskuksen vuodeosastolla nukkuessaan, mutta kuitenkin liian aikaisin...
Vielä viikko ennen kuolemaa hän oli ollut tajuissaan, tuntenut pojanpoikansa (minun lapseni) ja ottanut myös minuun kontaktia. Viimeiseksi tervehdykseksi jäi minulta kuitenkin leipomieni pullien tuoksu, sillä noin 3 vuorokautta ennen kuolemaa mieheni ja anoppini saivat kutsun tulla osastolle. Pikkumies (esikoiseni) oli ollut kaukaa viisas, ja pyytänyt minua leipomaan pullaa, koska "ukki varmasti ilahtuisi".
Niin varmasti, vaikka siinä vaiheessa ukki jaksoi vain nukkua.
Kuitenkin tuntui hyvältä pakata kahvit ja pullat miehen evääksi, sillä tiesin niiden lohduttavan omaisia ja luovan kodikkaampaa tunnelmaa, jonka kuolevakin voisi aistia. Siinä oli minun hiljainen kiitokseni ja rukoukseni tälle ihanalle ihmisille, jota en koskaan ääneen päässyt kiittämään hänen antamastaan esimerkistä ja tuesta. Hänen eläessään saatoin vaikuttaa kiittämätöltä miniältä, mutta siltikään ei mene päivää, ettenkö häntä kiitollisuudella muistaisi ja ikävöisi. Hän oli hyvä ihminen ja kasvatti minulle hienon miehen.
Terveisin
Karhutar
- Re: onko kaikki loppu?suvi06
- Re: onko kaikki loppu?Karhutar
- Re: onko kaikki loppu?suvi06
- Re: onko kaikki loppu?Susanne
- Re: onko kaikki loppu?mamma81