Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Isän verisyöpä ja kantasolusiirto

Isäni on sairastanut harvinaista verisyöpää pari vuotta. Puoli vuotta sitten havaittiin leukemian esiaste ja hiljattain hänelle tehtiin kantasolusiirto joka ei ole sujunut ongelmitta. Olen ollut isän tukena oikeastaan täysin yksin, muita hänellä ei juuri ole.

Tuntuu että hänen harvinaisesta taudistaan ei saa tietoa mistään, ainakaan sellaista että siitä mitään ymmärtäisi. Onko tästä kantasolusiirrosta kellään mitään kokemuksia? Siirrosta olemme onneksi saaneet tietoa hyvin, kiitos mukavien hoitajien, mutta tulevaisuus pelottaa! Itse olen ajoittain hurjan väsynyt tukemaan isääni yksin, kun kaikki energia menee siihen ja omaakin elämää pitäisi jaksaa elää. Ja vaikka jaksaisi niin kaikkia omasta elämästä kumpuavia iloja varjostaa suru ja syyllisyys, miten voin iloita tässä tilanteessa. Oma elämä on hyvin kiireistä ja vaativaa, mutta puolikuolleenakin täytyy jaksaa kun en joka paikkaan halua kokoajan selitellä omia yksityisasioitani enkä haluaisi osakseni mitään ventovieraiden surkutteluja. Muutaman kerran olen joutunut kertomaan tilanteestani ja kyllä on jälkikäteen kaduttanut...

Haluaisin mielelläni kuulla kokemuksia kantasolusiirrosta, jotta saisin toivoa ja voimia tähän tilanteeseen tai muita vastaavia kokemuksia. Mistä te omaiset saatte voimaa läheisen tukemiseen ja hänen asioiden hoitamiseen ja mistä löydätte aikaa sille kaikelle?

Elisa82 | 17.8.2007 klo 02:01:36
  • Isän verisyöpä ja kantasolusiirtoElisa82
    17.8.2007 klo 02:01