Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Re: nuoren isäni levinnyt mahasyöpä

Hei!

Tiedän tunteesi...menetin isäni 1 kk sitten maksasyöpään. Tauti eteni niin hurjaa vauhtia että 5 vkoa sairaalaan menosta isä kuoli. En kerinnyt millään sisäistää koko asiaa, kunnes se oli jo myöhäistä. Nyt on jäljellä liuta kysymyksiä ja suunnaton suru ja ikävä, kumpa sais kerran vielä nähdä ja jutella asiat halki. Isäni oli 58-vuotias, eli nuori myös. Minä olen 37 v. Isäni ei koskaan saanut edes lopullista diagnoosia tietää, oli vain epäilyt ja odoteltiin kovasti diagnoosin varmistumista, jolloin hoidot oltaisiin voitu aloittaa. Ei siis kerinnyt edes hoitoihin asti.Minä sain sen diagnoosin käteeni sitten seuraavana päivänä...
Ymmärrän pelkosi ja ahdistuksesi niiin hyvin! Elin itse tuon 5 vkoa ihan sumussa.
Toivotaan että isäsi saa hoidoista apua ja piristyy taistelemaan.
Koeta jaksaa, toivon sulle hirveästi voimia!! Ole isäsi luona niin paljon kuin ikinä mahdollista, juttele, muistele vanhoja, kerro unelmistasi jne. Ja jos vaan rohkenet niin kysy haluaako/pystyykö juttelemaan mahdollisesta kuolemasta. Se helpottaisis teitä molempia kun asioita puitaisiin myös siltä pahimmalta kantilta.Mä en koskaan kerennyt puhumaan omista peloista isälle,ja niinkuin olisin myös halunnut kuulla hänen ajatuksiaan ja toiveitaan. Kaikki meni niin äkkiä.
Voimia,voimia ja vielä kerran voimia, ota hetki kerrallaan.
Kirjoitellaan, mäkin kaipaan tukea ja keskustelua näistä asioista.

kasaplanka | 4.4.2012 klo 16:09:37