Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Re: elämäni vaikeinta aikaa

Et ole todellakaan yksin, vaikka se siltä varmasti tuntuu. On kamalan vaikea lähteä neuvomaan muita, kun ei tiedä teidän tilannettanne enkä keskustelukulttuurianne. Yhden neuvon kuitenkin antaisin. Vaikka sanotaan tiedon tuovan tuskaa, kaikkein kauheinta on epätietoisuus ja kuvitelmat. Kerro miehellesi rauhallisesti ja ystävällisesti, että sinun oloasi helpottaisi tietää enemmän ja että haluaisit jakaa hänen kanssaan tämänkin asian. Voi olla, että hän omalla tavallaan yrittää suojella sinua eikä ymmärrä, että nyt sinulla vasta vaikeaa onkin. On myös potilaita, joita itseään sairaus ahdistaa ja pelottaa niin paljon, että he toivovat puhumattomuuden vievän sen jotenkin pois.
Onneksi minun mieheni on jakanut näiden neljän vuoden aikana kaiken ja se on keventänyt kummankin taakkaa. Itse olen etsinyt hänen sairaudestaan/sairauksistaan kaiken tiedon mitä on olemassa. Yleensä kaikki tieto on ensin ollut ihan kauheaa, mutta kun pelottavan asian sanoo (edes itselleen) ääneen, se menettää voimansa ja muuttuu pienemmäksi.
Ainakin saat tältä palstalta aina ymmärrystä ja tukea, muista se. Lämmin halaus ja voimia sinulle.
t. Vompatti
vompatti | 6.10.2009 klo 15:45:10