Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Lähipiirissä syöpäpotilas
Miten auttaa isää, joka suree äidin syöpää
Hei,Sain kuulla tiistaina, että äitini, 65, sairastaa laajalle vastalaukussa edennyttä syöpää. Lääkäri antoi aikaa puolesta vuodesta kolmeen vuoteen.
Maailmani romahti, ja matkustin heti tiedon saatuani kotipaikkakunnalleni 500 kilometrin päähän sieltä, missä asun ja työskentelen.
Oman surun ja pelon lisäksi olen neuvoton seuratessani isäni, 62, kärsimystä. Isä ja äiti ovat olleet 39 vuotta naimisissa, onnellisesti.
Osaako kukaan auttaa ja kertoa, miten voisin parhaiten tukea isääni ja auttaa häntä jaksamaan?
Äitiä me jokainen tuemme ja olemme lähellä. Onneksi isosisko asuu kotipaikkakunnalla, minä olen nyt sairaslomalla ja pyrin käymään kotona mahdollisimman paljon senkin jälkeen, kun sairasloma loppuu.
Rakastan perhettäni ja nyt edessä on vaikeat ajat meille kaikille. Ahistaa ja pelottaa.
Paula, 27
- Miten auttaa isää, joka suree äidin syöpääPol