Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Re: Isällä haimasyöpä

Olen pahoillani isäsi syövän takia.
mun äidillä todettiiin tuossa Juhannuksen jälkeen ensin paksusuolensyöpä joka leikattiin onnistuneesti pois. sitten havaittiin haimasyöpä:( Sekin leikattiin ja kuulemamme mukaan kaikki saatiin pois (haimasta poistettiin puolet, perna kokonaan, imusolmukkeita). Todella rankat leikkaukset, mun äiti on 61v. Luulimme jo ettei äiti selviäisi, oli rankkaa katsella kun rakas ihminen kärsii ja taistelee.

n.2vkoa sitten äiti kuvattiin ja syöpä ei ole levinnyt, kuin 1 todella pieni etäpesäke löytyi johon äiti saa nyt hormoonihoitoa. äiti on laihtunut 40kg, mutta se johtuu pitkältä tehokkaasta nesteenpoistosta. äidillä nimittäin on munuaisten vajaatoiminta ja se kerrytti kamalat nesteet.

Nyt äiti voi hyvin, jaksaa kovastikin liikkua, ruokahalu on hyvä, hb hyvä ja muutkin arvot näyttävät hyviltä. arvaamatonta syöpä on, valitettavasti. mutta nyt nautimme tästä hetkestä kun äiti on kanssamme, nauttikaa tekin! :) vaikka toki se pelko on aina läsnä!

Toivon isällesi paranemista ja monta monta yhteistä vuotta teille!! :)
Hennarii80 | 1.2.2009 klo 13:39:05