Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Re: Kuinka kauan kestää luuydinnäytteen tuloksen tuleminen?

Hei!

Voin vastata vain omalta kohdaltani, mutta ainakin Peijaksen käytäntö tuntuu olevan se että tutkimuksen tuloksen (ja minulle korostettiin sitä että jos on jotain hälyttävää) saa noin yhdessä viikossa (patologihan sen tutkii), itselleni tehtiin krystabiopsia (siis otettiin näyte myös luusta) ja tuloksia menin kuulemaan hematologin vastaanotolle noin kuukauden kuluttua näytteen otosta ja siellä sain suhteellisen perustavaa laatua olevan vastauksen vaikka en ehkä kaikkea silloin pystynytkään yhdellä kertaa käsittelemään (varsinkin kun sain samalla tiedon sairaudesta...= KLL) minulle ainakin näytteen otossa mukana ollut sairaanhoitaja antoi jo valmiiksi hematologin vastaanottoajan ja totesi silloin että jos jotain todella akuuttia löytyisi niin kyllä he soittavat minulle heti kun saavat itse tiedon... tämä kaikki siis siinä vaiheessa kun on ensimmäistä kertaa otettu luuydinnäyte eli diagnoosia vasta haetaan... (verikokeethan tietty jo kertovat jotain.. minä ainakin jouduin jatkotutkimuksiin verikokeiden ja toki myös muidenkin oireiden perusteella = väsymys + tietynlainen infektioherkkyys...)odottavan aika on tietysti pitkä, mutta ei siinä muu auta kuin odottaa, kaikkea hyvää sinulle jatkossa!
mami | 10.10.2007 klo 12:18:44