Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Lähipiirissä syöpäpotilas
Veljen syöpä
Huh. Mulla on melkonen juttelun tarve. Pikkuveljelläni (kohta 22v) on kivessyöpä ja hänet leikattiin tänään. Edessä on siis seurantaa ja käsittääkseni myös sytostaatteja. Olen täysin epätietoinen siitä, minkälaatuinen tuo syöpä on ja millaista vaikutusta noilla systostaattihoidoilla on. Mutta ilmeisesti/toivottavasti se ei oo levinny minnekään. Olen iloinen siitä, ettei se ilmeisesti oo levinny, mutta sitten toisaalta pelottaa, että entäs jos. En voi edes kuvitella, mitä kaikkea veljeni käy läpi.Tuntuu myös, etten osaa olla veljeni tukena. Haluaisin ottaa ainakin puolet hänen painolastistaan itselleni, jos se vain olisi mahdollista. Asumme eri paikkakunnilla ja minun aika mahdoton lähteä tapaamaan häntä. Toivon, että puhelut tuovat esille sen, että haluan olla hänelle apuna ja tukena niin paljon kuin mahdollista.
Keskustelemme perheen kesken paljon aiheesta, mutta kaipaan myös asian ulkopuolella olevien kanssa keskustelua. Tilanteessa on mukana niin paljon tunnelatausta (niin veljelläni, vanhemmillani ja minulla),että haluan jotenkin alitajuisesti näyttää vahvalta perheeni silmissä.Olen kyllä onnellinen siitä, että meillä on keskenämme hyvät välit, että voimme puhua avoimesti.
Toisaalta en viitsisi vaivata puheillani ystäviäni, koska tuntuu, että toistelen samoja asioita ja itkeä tillitän. Tuntuu (voi olla, että kuvittelen), että osa ihmisistä ajattelee, "ei se veljes sillä parane, että murehit". Kyllähän minä sen tiiän, mutta en tavallaan voi vaan työntää tätä asiaa mielestä pois ja mielelläni siitä keskustelisin.
Siks kirjotinkin tänne. Mielelläni kuulisin muidenkin tarinoita samankaltaisista tilanteista. Miten läheisen syöpään on suhtauduttu? Millaisia tunteita se herättää?
- Veljen syöpäEllimaaria
- Re: Veljen syöpäheidi77
- Re: Veljen syöpäVajavainen
- Re: Veljen syöpäminävain