Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Re: äidiltäni on leikattu n.vuosi sitten haimasyöpä sekä paksusuolensyöpä,nyt tullut tyrät:(

kiitos sinulle paljon vastauksestasi!

en tiedä mikä määritys Omahoitajalla on? isä ei koe itseään sellaiseksi. isä siis hoitaa äidin avannepussien vaihdot jms. ja tekee kaikki kotityöt. niihin äiti ei pysty.
voiko isän siis määritellä Omaishoitajaksi ja onko hänen mahdollista saada jotakin tukea. kysyn sillä kun heillä on taloudellisesti niin kovin tiukkaa,ovat joutuneet turvautumaan Sosiaaliapuun. Heidän Sosiaalityöntekijä ei oikein suostu apua myöntämään:( ei laske auton lainaa kuluihin,koska hänen mielestään autoon turha ja mun vanhempien pitäisi se myydä pois! Äiti ei pääse mihinkään kotoa jollei heillä ole autoa (isä kuskina). äidillä täytyy olla penkillä ekstrapehmusteet (tyynyt) sekä selän takana että istuimella.
Edellinen Sossuntäti myönsi muittamutkitta kaiken avun.

Minä makselen heidän laskujaan koska mulla on tietokone ja netti ja haluan heille olla avuksi. näen kyllä heidän rahallisen tilanteensa,eikä sinne laskujen maksujen jälkeen paljon rahaa jää elämiseen. Äidillä on syöpähoitona jokin hormoonipiikki kerran kuussa,ymmärsin että siinä on omavastuu n.600euroa!

Hennarii80 | 11.12.2009 klo 12:06:42