Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

uusi joukossanne

Hei!

Olen täällä lueskellut muutamaan otteeseen kirjoituksianne. Elämä tuntuu niin julmalta toisinaan.

Minun isälläni todettiin keväällä syöpä. Tarkkaa sijaintia en edes tiedä. Aluksi puhuttiin keuhkosyövästä, mutta sitten isäni sanoi, että se ei olisikaan keuhkoissa vaan jossakin lapaluiden välissä. Leikkausta ei pystytty tekemään ja isäni on saanut ensin sytostaatteja ja kun ne ei tuottanut toivottua tulosta niin sitten vielä sädehoitoa. Rankkaa on ollut tämä aika. Isäni on useaan otteeseen ollut sairaalahoidossa kun on mennyt niin huonoon kuntoon, mutta sairaalassa on aina piristynyt ja hetki kotona mennyt hyvin kunnes taas romahdus. Käsitykseni mukaan sädehoito auttoi ja kasvu saatiin pysähtymään. Isääni alkoi huimaamaan ja syyksi ilmeni toinen kasvain päässä. Nyt hän on sairaalassa ja taas virkeämmässä kunnossa. Lääkäri oli jo puhunut saattohoitopaikastakin, mutta nyt kuitenkin päädyttiin vielä sädettämään tätä uutta löydöstä. Pitkä taistelu on takana ja tämä on ollut elämäni rankinta aikaa. Onneksi minulla on perhe joka pitää osaltaan ajatukset muualla enkä ihan joka hetki muista surra ja pelätä tulevaa. Isäni ei ollut vielä valmis luovuttamaan joten kovasti toivon että tuleva hoito auttaisi eikä syöpä olisi levinnyt enää muualle. Isä on kärsinyt nyt niin paljon että kunpa hän saisi vielä hetken parempaa elämää ilman joka hetkistä huonoa vointia.

Tuntuipa hyvältä kirjoittaa ajatuksia. Minulla on ihania ystäviä jotka ovat tukenani ja kyselevät isäni kuulumisia, mutta en aina haluaisi latistaa tunnelmaa näillä ikävillä jutuillani.

Toivotan teille kaikille kovasti voimia taisteluun.
Marikki76 | 7.1.2010 klo 11:20:30