Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Lähipiirissä syöpäpotilas
Re: Hodginin taudin hoidosta
Hei! Sairastan sidekudoskyhmyistä Hodginin-tautia. Minulla oli maanantaina ct-kuvaus. Olen saanut tähän mennessä 8 hoitokertaa ja vielä ne neljä jäljellä. Ct-kuvauksessa oli tapahtunut tosi paljon pienenemistä (myöskin keuhkojen välikarsina ja keuhkoportti). Aikaisempi lääkäri sanoi, että minulle annetaan ne 12 kertaa ja sen jälkeen sädehoito, mutta tämä toinen lääkäri sanoi, että nykyään yritetään hoitaa pääasiassa sytoilla. Rintakehän alue kun on vaikeimmin sädetettävä alue ja myöhäisvaikutuksia on niin paljon (kuulemma).Minuakin se sitten pelotteli neljällä lisäkerralla ja juuri kun olen yrittänyt tsempata itseä, että enää neljä kertaa jäljellä. Viikko minullakin menee aina sängynpohjalla ja on kyllä pitkiä viikkoja. Lääkärin mukaan ihmiset yleensä kestävät nämä 12 kertaa kohtuudella, mutta ne neljä viimeistä sytoa ovat kuulemma tosi rankkoja. Ei kivaa. Toivon nyt kovasti, että syöpä häviää noiden neljän hoidon jälkeen, ettei enää lisäkertoja tarvita. Ai niin, minullakin välillä tuntuu kipua rinnan alueella. Nestettä minulla on ollut koko ajan keuhkoissa ja kerran on laitettu dreeni, josta tuli kaksi litraa nestettä.
Oikein paljon voimia teille kestää ne viimeiset kerrat! Ja mukavaa, lämmintä kesänjatkoa kaikesta huolimatta.
- Hodginin taudin hoidostasuruvaippa
- Re: Hodginin taudin hoidostamarjar
- Re: Hodginin taudin hoidostasuruvaippa
- Re: Hodginin taudin hoidostakeltasirkku