Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Re: Miehen syöpä ja oma lapsettomuus

Heippa

Jo on teidänkin perhettä koeteltu. Itse olen rintasyöpää sairastava (hoidot loppuneet helmikuussa) ja puolisoni sairastaa kilpirauhassyöpää. Joten tiedä sinun tuntee todella hyvin.

Olen sitämieltä että tautu koittelee paljon enemmän sitä läheistä kuin sairastunutta. Silloin kun mieheni sairastu niin kyllä pohja puotsi pois ja sitä kesti pitkään. Olin niin loppu jossain vaiheessa etten tiedä miten siitä selvisin.
Menimme leirille mikä on tarkoitettu nuorille syöpäperheille ja siellä sitte hanat aukesi keskusteluissa ja sai voimia jatkaa eteen päin.

Kun nyt olen itsekin sairas niin tänä on paljon helpompaa kuin silloin kun mieheni sairastu. Sitä tietää omat ajatukset eikä tarvi arvailla että mitä toinen ajattelee ja miltä siitä tuntuu.

Neuvoisin sinua hakemaan apua vaikka paikalliselta syöpäyhdistykseltä. Sieltä varmaan saat kuuntelijan ja keskustelu apua. Osaavat varmaan neuvvoa myös minne kannataa ottaa yhteyttä. Olen huomnnut että se vertaistukin on kaikkein parasta. Jos sinulla on ystäväiä niin puhu heille niin paljon kuin sielusi sietää sillä se puhuminen helpottaa. Sillä olen itse selvinnyt aika hyvin.

Terveisin Kutri
kutri | 9.4.2008 klo 21:53:03