Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Re: gynekologinen syöpä

Itselläni hoidettiin munasarjasyöpä viime keväänä/kesänä leikkauksella ja 6 kertaa sytostaatilla kolmen viikon välein. Minulle ei tullut pahoja oireita hoidosta. Pahoinvointiin sain lääkettä. Öllö olo kesti muutaman päivän hoidon jälkeen. Viimeisien hoitojen jälkeen väsytti enemmän. Raajasärky oli kova toisena päivänä hoidoista. Oli kyllä polvissa kulumia enestäänkin.
Itse koin pääseväni hoidoista helpolla verratttuna joiden toisten kokemuksiin. Merkkiarvoni laski heti leikkauksen ja ynsimmäisen hoidon jälkeen alle normaaliarvon (Alle 35). Kuitenkin sain 6 kertaa sytoja. Se on ilmeisesti joku laskettu määrä joka annetaan vähintään tässä syövässä.
Nyt viimeisestä hoidosta tulee vuosi. Tarkastuksia on ollut kolmen kuukauden välein. Merkkiarvo Ca-125 ei ole noussut yhtään on 7.
Nyt on loppukuusta seuraava kontrolli taas ja odotan sitä ihan hyvillä mielin. Olen lukenut ja minulle on sanottu tuo uusiutumisriski. Se on koko ajan olemassa mutta en anna sen ottaa yliotetta. Otetaan se vastaan sitten kun on tullakseen.
Naisten syövät osiossa on meitä kohtalotovereita kirjoitellut viime kesänä jonkin verran. En tiedä löytyykö niitä kirjoituksia enää.
Itse kuulin Enoni vaimon sairastaneen tämän syövän noin parikymmentä vuotta sitten ja on vielä hyvissä voimissa melkein 80v.
Palasin töihin puolen vuoden kuluttua sairastumisestani.
Tsemmpiä teille.
meikku | 5.8.2008 klo 20:42:00