Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Lähipiirissä syöpäpotilas
Re: Äitini nukkui pois...:(
Tiedän, miltä sinusta tuntuu. Minun äitini nukkui pois 15.1 maanantai-iltana. Haimasyöpä vei voiton, eikä mitään enää ollut tehtävissä.Äitini leikattiin helmikuun alussa -06, kaiken piti olla kunnossa, osa haimasta poistettiin ja kasvain saatiin leikanneiden lääkärien mukaan kokonaan pois. Sytostaattihoitoja suositeltiin varmuuden vuoksi ja niitä sitten koko kevät, kesä ja syksy otettiin. Kunnes marraskuussa kerrottiin, että haimassa on uusi kasvain,n. 5 cm, maksassa etäispesäkkeitä, verisuonissa tukokset lisääntyneet jne. Hoidot lopetettiin tuloksettomina.Siihen asti suhteellisen hyvässä kunnossa ollut äitini heikkeni nopeasti. Hän toivoi ja uskoi vielä näkevänsä kevään, mutta kunto vain heikkeni, särkylääkkeiden määrä kasvoi uskomattomasti ja lopullinen romahdus tapahtui 6.1. Vähän yli viikko sairaalassa ja kaikki oli ohi.
Ikävä on vaikka ymmärrän, että parempi näin, kuin kovien kipujen kanssa. Olen tyytyväinen siitä, että sain ja jaksoin hoitaa äitini kotonani melkein loppuun asti. Ja siitä, että me ehdimme puhua kaikki asiamme moneen kertaan.
Tyhjyys, voimattomuus, haluttomuus, ikävä ja pohjaton väsymys ovat seurana täälläkin. Ei voi kuin luottaa siihen, että päivä päivältä mennään eteenpäin pienin askelin. Suru on elettävä läpi, se ehkä ajan myötä muuttaa muotoaan.
Mieheni veli nukkui pois aivan yllättäen 2.1 illalla, sitä surua en itse ole pystynyt vielä työstämään ollenkaan. Ja nyt pelkäämme mieheni isän puolesta, hän on sairaalassa eikä tilanne näytä ollenkaan valoisalta, oikeastaan koko ajan vahdimme puhelinta ja pelkäämme pahinta.
Voimia sinulle surusi keskellä!
- Äitini nukkui pois...:(Jemsku
- Re: Äitini nukkui pois...:(jaksettava on
- Re: Äitini nukkui pois...:(ariesgirl