Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Lähipiirissä syöpäpotilas
Re: Kuka tukee puolisoa?
Voi kiitos Karhutar vastauksestasi!Yön jälkeen on jo parempi mieli, varsinkin kun mies palasi reissultansa ja jaksoi vielä sen päätteeksi kuunnella purkaustani.
Muutenhan meillä ei sitten puhuta. Mies ei halua, ei sovi hänen tyyliinsä. Ja eihän tässä auta kuin kunnioittaa sitä. Viime aikoina olen ottanut tavaksi vain kysyä: onko jotain mitä minun pitäisi tietää.
Mieheni on upea ihminen. Hän on kestänyt tämän kaiken aivan uskomattomalla tavalla. Hän on loistava isä ja aviopuoliso, joka on tukenut minua kaikissa minun vaikeuksissani. Siksi tuntuukin niin typerältä edes valittaa mistään. Mutta siksi teenkin sen häpeissäni täällä netissä nimettömänä.
Sellaisia ystäviä, joille voisin ihan vapautuneesti kertoa kaiken ei ole. Ja itse asiassa rumimpia ajatuksia ei voi kirjoittaa edes päiväkirjaan. En halua, että kukaan ikinä saa niistä tietää. Miehelleni en voi puhua, sillä en halua, että hän rupeaa murehtimaan minun puolestani. Hänellä on jo kestämistä tämän syövän ja omien ajatusten kanssa. Äitini on minulle rakas, mutta hänelläkin on oma taakkansa.
Ihmisen, jolle näistä voisi puhua, täytyy olla erikoistekoa. Hyvin usein huomaan, että tilanne kääntyykin toisin päin eli yhtäkkiä minä olen lohduttamassa keskustelukumppaniani. Töissä löytyy kyllä jokunen ihminen, jolle voi päällimmäiset purkaukset kasata. Ja onhan aina psykologi, mutta sinne ei mennä silloin, kun tilanne on akuutti vaan sovittuna aikana.
Mutta kyllä tämä parisuhdetta syö. Tai ehkä vain minun osaltani. En haluaisi päätyä martyyriksi ja katkeraksi.
Kesä on tosiaan tulossa ja tänään on eskarilaisen ensimmäinen lomapäivä. Tänään käymme ostamassa lapsille kesäyllätykseksi trampoliinin.
Hyvää kesää myös sinulle!
Se metastaasi aivoista on leikattu ja sädehoitokin on jo saatu. Lähinnä kai se on tuo kortisoni, joka pilaa meidän elämän.
- Kuka tukee puolisoa?kuunsade
- Re: Kuka tukee puolisoa?Karhutar
- Re: Kuka tukee puolisoa?kuunsade
- Re: Kuka tukee puolisoa?anni-kristiina
- Re: Kuka tukee puolisoa?Rianko62