Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Lähipiirissä syöpäpotilas
Re: Isällä haimasyöpä
Hei Wilhelmiina,millainen isäsi kunto on tänään? Oletko saanut itse nukuttua ja käytyä vielä töissä? Kyselen tällaisia, koska jossakin kohtaa haluaisit varmasti viettää aikaa isäsi luona enemmän ja olla hänelle turvana näinä pelokkaina hetkinä. Kipulääkkeiden varaan heittäytyminen on se kaikkein kammottavin ja raastavin hetki.
Siitä on nyt vajaat kaksi vuotta aikaa, kun meillä perheessä käytiin tätä taistelua, ja näin kun jälkikäteen tapahtuneita muistelee, se oli kovin intensiivistä ja rajua aikaa. Vihaistakin, koska mitään parannusta ei ollut enää tiedossa.
Minulla ei miniänä ollut appiukon hoitoihin mitään sanottavaa, mutta omilla valinnoillani yritin tukea ja auttaa läheisiäni parhaani mukaan. Kärsimyksen helpottaminen edes aikaa antamalla oli tärkeää, sillä loppujen lopulta kaikki meni hyvin nopeasti ohi. Siitäkin huolimatta, monesti ehdimme kysyä, paljonko ihminen saa vielä kärsiä, joten ymmärrän hyvin tuskasi ja voimattomuutesi tässä vaiheessa.
Miten puolisosi on ottanut tämän? Luulen, että saman kokeneena hänestäkin voisi olla tukea. Kuitenkin, jokainen työstää menetyksiään omalla tavallaan, ja se mitä nyt tunnet, voi tulla esiin eri tavalla kuin puolisollasi aikanaan. Toivotaan, että tämä kuitenkin kokemuksena lähentäisi teitä toisiinne ja että suru silläkin lailla löytäisi tervehdyttävät uomansa.
T. Karhutar
- Isällä haimasyöpäwilhelmiina
- Re: Isällä haimasyöpäSusanne
- Re: Isällä haimasyöpäsuvi06
- Re: Isällä haimasyöpätallero
- Re: Isällä haimasyöpäelämänmuutos
- Re: Isällä haimasyöpäArcadia
- Re: Isällä haimasyöpänimimerkki
- Re: Isällä haimasyöpäKarhutar
- Re: Isällä haimasyöpäwilhelmiina