Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Lähipiirissä syöpäpotilas
Re: Vatsasyöpä
Hei,Tiedän kokemuksesta, ettei tilanteesi ole helppo. Oma äitini sairasti reilu 3 vuotta munasarjasyöpää ja menehtyi siihen vajaa neljä kuukautta sitten. Itsekin olin opiskelupaikkakunnalla ja yritin mahdollisimman usein vierailla äitini ja perheeni luona parin vuoden aikana...
Onko äitisi pystynyt puhumaan sinulle sairaudestaan? Ainakin vaikuttaa siltä, että olet suhteellisen "ajan tasalla", ja olet selvästi huolissasi äidistäsi. Uskon, että äitisi kaipaa sinun läheisyyttäsi, mutta tarvitsee varmasti vain nyt vähän aikaa itselleen! Ehkä hänen on vain selvitettävä ajatuksiaan rauhassa..Hän ei varmasti halua sinun lopettaa soitteluasi, mutta ei ole vain tarpeeksi voimakas vastaamaan juuri nyt. Voisitkohan soittaa jollekulle lähellä asuvalle, joka tietäisi äitisi voinnista? Jollekulle, joka vierailee äitisi luona...
Epätietoisuus on niin kamalaa ja vaikeata sairauden aikana. Minulla se oli jotenkin todella hallitseva tunne pitkään, koska äitini ei kauheasti sairaudestaan puhunut...ja itse olin liian pelokas kyselemään. Onneksi loppuvaiheessa puhuttiin enemmän myös sairaudesta, se oli niin tärkeää. Suosittelen kyllä ehdottomasti puhumista -heti kun äitisi jaksaa! Voisithan vaikka laittaa hänelle viestiä, että olet valmis kuuntelemaan, kun hän tarvitsee kuuntelevaa korvaa - tai vain sinun läsnäoloasi.
Paljon voimia!
- Vatsasyöpäheikki
- Re: VatsasyöpäKarhutar
- Re: Vatsasyöpäviolet