Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

uusi keskustelija joukossa, isäni syöpä

olen siis uusi keskustelija täällä, olen lukenut näitä keskusteluja jonkun verran ja nyt päätin itse rekisteröityä, täällä . Isäni on sairastanut eturauhassyöpää nyt hieman yli vuoden, se on pahanlaatuinen sitä ei ole voitu leikata ja hän saa solumyrkkyhoitoja nykyään. asun toisella paikkakunnalla kun hän ja elämässäni on ollut suuria muutoksia : vaihdoin koulua ja alaa, muutin pois kotoa,ja aloin seurustelemaan vakavasti ja meillä on etäsuhde. välillä tulee olo, että kun olen kaukana en voi vaikuttaa mihinkään, en voi nähdä isääni kun asun eri paikkakunnalla, tulee syyllisyys, olenko paha kun olen muuttanut pois, en voi tietää mikä hetki on viimeinen isälläni. viikonloppuisin käyn kotona hyvin usein. jos vietän aikaa poikaystäväni kanssa jota myös näen miltei vain viikonloppuisin tulee hirveä syyllisyys, pelko, että en voi vaikuttaa, että isäni kuolee käsistäni pois. välini isääni ovat hyvät, paremmat kuin milloinkaan ennen, siihen sairaus on vaikuttanut myönteisesti ja perheeni on ihana.tuntuu hirveän pieneltä kun ei voi vaikuttaa ja suruun ei kuitenkaan voi pysähtyä ja on jatkettava elämäänsä.kirjoitukseni voi tuntua sekavalta toivon että jos joku tätä lukee niin saa jotakin selvää. jos joku tietää aiheeseen liittyvää tai sopivaa runoutta niin kirjojen nimet ovat tervetulleita. ja olisi kiinnostavaa tietää miten puratte tunteitanne ja mitkä asiat auttavat myös läheisiä jaksamaan. kiitos jos tämän joku luki, kaikki kommentit ja samanlaisista tilanteista puhuminen ja muut keskustelut tänne ovat minulle tervetulleita.
Ultramariini | 27.11.2006 klo 17:32:49