Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Lähipiirissä syöpäpotilas
Re: mitä nyt?
Hei,toivoa on aina, vaikka se välillä tuntuu, ettei ole mitään toivoa. Tämän päivän lääkitys on kehittynyt niin, että saadaan aikaan suorastaan ihmeitä verrattuna entiseen aikaan. Ilmeisesti sisaresi kuitenkin on menettänyt toivonsa. Mielestäni sinun kannattaisi edelleen yrittää lähestyä sisartasi jo oman mielenterveyden takia (ettei tule itsesyytöksiä jälkeenpäin, jos menetät sisaresi). Ainakin minulle tuli valtavat itsesyytökset äitini kuoleman jälkeen, kun en ollut puhunut hänen kanssaan asioista, joista olisi pitänyt puhua. Luulen, että on aika yleistä, että ihminen puolustautuu vetäytymällä kuoreensa vakavan paikan tullen. Ei halua rasittaa läheisiään. Silti, uskon niin, jokainen toivoo edes jonkinlaista ymmärrystä ja läheistä ihmistä vierelleen silloin kun on todella vaikeaa. Jos sisarellasi on sellainen heti, tee jotain. Hae hänet luoksesi tai mene hänen luokseen. Kun kuulin, että minun sisareni sairasi munasarjasyöpää, se oli kuin shokki ja olisin tehnyt mitä vaan hänen puolestaan. Onneksi hän selvisi ainakin tähän saakka syövästään ja siitä on kohta viisi vuotta. Toivon sinulle voimia itsesi takia ja voimia myös auttaá sisartasi.
- mitä nyt?siski
- Re: mitä nyt?mirri