Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Lähipiirissä syöpäpotilas
Re: Paksusuolisyöpä levinnyt maksaan
Moi Supi!Minun isällä on intestinaalinen mahasyöpä; kasvain mahalaukun suulla, levinnyt maksaan ja imusolmukkeisiin. Leikkaushoito ei tullut kyseeseen koska oli löydettäessä levinnyt, joten isälle asennettiin stentti nielemisen helpottamiseksi. On saanut nyt kolmen viikon välein sytoja yhteensä 6 kertaa + ottaa kotona päivittäin 8 nieltävää kapselia. Yksi viikon mittainen tauko pidettiin joulun ja uudenvuoden välillä.
Vaste on ollut erittäin hyvä. Merkkiaine arvo oli hoidon alettua 653 ja nyt enää 90!!! Kyllä sytostaateillakin voidaan päästä hyviin tuloksiin, mutta jokainen syöpä on erilainen, jokainen ihminen on yksilö. Kaikki reagoivat hoitoihin omalla tavallaan, vertailukohtaa ei ole. Vaikka olisi täysin sama syöpä, voi hoidon tulos olla erilainen. Sivuvaikutukset ovat jokaisella yksilölliset. Jo lähtötilanne ja potilaan perusterveydentila vaikuttaa fyysiseen kestoon. Minun isäni sanoi, että olisi kestänyt kovempiakin... Sivustaseuraajana olen onnellinen ettei hänen kuitenkaan ole tarvinut sietää sivuoireita enempää.
Aina on toivoa! Rohkeutta ja voimaa teille tulevien hoitojen kanssa!!
- Vertaistuki on tärkeääIskän tyttö
- Re: Paksusuolisyöpä levinnyt maksaanIskän tyttö
- Re: Paksusuolisyöpä levinnyt maksaanpaniikkinappula