Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Lähipiirissä syöpäpotilas
Re: Kantasolusiirrosta...
HeiMinä olen ollut itse kantasoluluovuttajana pikku-siskolleni. Ymmärrykseni mukaan sen ei pitäisi olla hirmuisen rankkaa potilaalle (sikäli mikäli voi verrata kun minun siskoni sairasti leukemiaa, sitä pahinta muotoa). Mutta veikkaisin että samasta kuitenkin puhutaan. Eli kantasolusiirteen tarkoituksena olisi saada aikaiseksi "käänteishyljintää", jonka toivotaan olevan esim. ihottumaa yms. mutta joka pahimmillaan on jotain aivan muuta. Minun siskollani esim. käänteishyljintä (joka normaalisti osoittaa että solut "toimivat) tuli niin voimakkaana että hänelle tuli keuhko- ja sydänongelmia, ja kaikenmoista muuta. MInulle ei sen tarkemmin selvitetty että miten homma etenee. Itse luovutuksesta voin sanoa sen verran että kesti n.8 tuntia kerralla, ja siinä pumpataan verta laitteeseen joka lajittelee puna-ja valkosolut erilleen. Minun siskolleni ei valitettavasti ollut apua kantasolusiirrosta, mutta toivotan sinulle ja äidillesi kaikkea hyvää, ja toivottavasti teillä käy parempi onni, sillä monia tämä luovutus on kuitenkin auttanut
- Kantasolusiirrosta...Jemsku
- Re: Kantasolusiirrosta...moody
- Re: Kantasolusiirrosta...vompatti