Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Syöpään sairastuneen henkinen kriisi

Mieheni sairastui eturauhassyöpään. Se oli niin kova shokki, että hän meni aivan lukkoon, niin seksuaalisella kuin henkisellä puolella. Tunteista ei saa puhua, ainoa keino miten hän jaksaa on käsitellä vain työasioita. Parisuhteemme on katkolla. Olen jaksanut olla hänelle päin tukeva ja auttava, mutta olen itse aivan rikki. Syöpä on nyt aktiivisessa ohjelmoidussa seurannassa, ja leikkaus on tulossa. Miksi tälläsestä ei löydä mitään tietoa, mistä saisin tukea. Eturauhassyöpä on parisuhdeongelma! Se vaikuttaa niin syvällä miehisyyteen ja lisäksi mies joutuu tekemään surutyötä kun leikkaus on tulossa ja jotain itsestä otetaan pois.
Olemme molemmat aivan vereslihalla sisäisesti, mutta ulkoisesti kaikki näyttää tavalliselta. Emme asu yhdessä, joten tuen antaminen on aika mahdotonta koska mies paennut mykkyyteen. Mistä saisi tukea ja tietoa syöpäpotilaiden henkisestä kriisistä. Onko kellään kokemuksia kertoa, minuun voi ottaa yhteyttä sähköpostitse, jos tunnistat saman kohtalon.
Sähköpostiosoitteeni on stgermain@jippii.fi
Gemini | 6.3.2006 klo 13:12:53