Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Re: äidiltäni on leikattu n.vuosi sitten haimasyöpä sekä paksusuolensyöpä,nyt tullut tyrät:(

tyrä sekä avanteen kohdalla sekä haiman leikkausarven alla:( aika hurjan näköistä, pullottaa todella pahasti. särkee ja kirvelee kuulemma. turvotus paheni tähystys-tutkimuksen jälkeen jossa piti juoda jotakin nestettä olikohan 6litraa päivän aikana. äiti oli aika huonona tutkimuksen jälkeen,kun maha ei meinannut ollenkaan lähteä toimimaan sen jälkeen.oli rajuja vatsanvääntöjä.
lääkäri sanoi että ainoa leikkaus on ainoa hoito tyriin,vatsan sisältä on tyrät tehnyt jo tuhojaan.mutta äiti ei uskalla leikkauksiin enää,pelkää kuolevansa leikkauspöydälle:( mutta eikö tyrät ole hoitamatta kohtalokkaita??

äiti saa nukuttua yössä 2-4 tuntia,missään asennossa oikein ei ole hyvä nukkua ja selkää särkee kovasti. isä hoitaa äitiä kotona,vaihtaa avannepussit jne. isäkään ei ole oikein hyvässä kunnossa,joten rankkaa heillä on:( Äiti on tosi väsynyt sairastamaan,ei jaksaisi enää.mielialat vaihtelee äidillä ja saa aikamoisia raivareita kotona,isälle purkaa oloaan ja turhautumistaan. sanoo että toivoo kuolevansa :( ei tietenkään tosisaaan,mutta äiti on niin lopussa.kuten varmasti isäkin.

mitä voin tehdä auttaakseni,he itse eivät apua hae. en tiedä miksi,ovat vain sellaisia että yksin on selvittävä. olen siellä käydessäni yrittänyt olla avuksi kotitöissä,olen värjännyt ja leikannut äidin hiuksia, ollut kuuntelijana.. mutta itse olen sellaisessa tilanteessa masennukseni takia että olen henkisesti ihan lopussa ja on 3 pientä lasta joten musta ei taida olla enempään:/
Hennarii80 | 8.12.2009 klo 15:04:54