Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Lähipiirissä syöpäpotilas
Re: Miten selvitä?
Hei!Olen itse vastaavanlaisessa tilanteessa. Äidilläni todettiin yllättäen laajalle levinnyt haimasyöpä, jolle ei voi tehdä mitään. Tuntuu oudolle, että aiemmin terve 42-vuotias äitini on nyt kuolemansairas. En ymmärrä mistä niitä voimia saa, selviytyä tästä kaikesta ja jatkaa eteenpäin. Oma elämäni pysähtyi nyt täysin, opiskelen toisella puolella Suomea, tarkoituksena oli muuttaa ulkomaille jouluna valmistuttuani. Nyt haluan kuitenkin olla kotona vanhempieni tukena viimeiseen asti. En tiedä paljonko aikaa on, sytostaatit aloitetaan nyt kuitenkin vaikkeivat ne parantaa enää voikkaan. On raskasta katsoa vieressä äitiäni. Tuntuu, että tämä kaikki on niin väärin. Vahvojen kipulääkkeiden ansiosta hän nukkuu suurimman osan ajasta. Itse en oikein osaa keskittyä tekemään mitään. Vaellaan huoneesta toiseen, kavereilta tulee jaksamisviestejä ja kyselyjä, joihin en jaksa vastata. Tuntuu, että haluan vain käpertyä näiden seinien sisälle, enkä mennä ulos ja nähdä muita ihmisiä, joilla kaikki on hyvin. Pelottaa mitä tulevaisuus tuo tullessaan. En olisi koskaan uskonut näin käyvän. Olen aina ollut todella läheinen äitini kanssa. On niin ikävä jo nyt.. :(
- Miten selvitä?helminauha
- Re: Miten selvitä?eijuli
- Re: Miten selvitä?helminauha
- Re: Miten selvitä?Jellyhunny
- Re: Miten selvitä?Kaisla
- Re: Miten selvitä?Jellyhunny
- Re: Miten selvitä?toukotyttö
- Re: Miten selvitä?Karhutar