Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Lähipiirissä syöpäpotilas
Re: Toivoa ja epätoivoa
Kiitos tuesta.Tuntuu nyt että "pelkästään" sekin kun saa kirjoittaa kurjista fiiliksistä auttaa eteenpäin ja seuraavaan päivään. Maanantai olikin todellinen mahalaskupäivä -iso möykky rinnassa.On päiviä ja päiviä: Eilen aamulla herätessä huomasin että kuristava tunne oli helpottanut ja sisua/voimia löytyi, jopa lähteä hiihtolomareissulle muutamaksi päiväksi.
Uskon että kun antaa pahan olon tulla ja mennä lävitseen, voi hyvällä onnella jättää juuri sen kurjan taakseen ja jatkaa matkaansa.
Minua on auttanut ajatusmalli jossa taudin edetessä tavallaan ovia avataan ja suljetaan. Kun etäpesäkkeitä löytyy, lähdetään siitä tilanteesta ja unohdetaan mahdollisuus ettei niitä olisikaan. Kun yksi hoito ei tehoa, se tie on kuljettu loppuun, avataan uusi ovi ja matka jatkuu uudella sytolaadulla.
Viimeisellä osuudella on vain yksi mahdollinen ovi ja sen takana on jotain, toivottavasti valoisaa ja hyvää. Tuota ovea voimme olla avaamassa yhdessä rakkaamme kanssa mutta siitä eteenpäin meillä ei ole lupa kulkea. Jään vilkuttamaan kun ovi sulkeutuu.
Olen funtsinut paljon läheisen mahdollisuuksia olla tukena. Olen luvannut pitää huolen asioista joihin voin vaikuttaa. Tärkein niistä on ettei läheistäni jätetä yksin missään vaiheessa, varsinkaan silloin kun hän ei itse pysty enää ilmaisemaan tahtoaan tai toiveitaan.
Olen ollut saattohoitamassa ystävääni ja se että valvoimme hänen luonaan viimeiset ajat on jättänyt meille mukana olleille kauniit muistot.
Saimme perustaa leirin huoneeseen ja huolehdimme että hän sai riittävästi kipulääkitettä koska kyseessä oli normi sairaalaosasto. Hoitajilla ei ollut aikaa viipyä kuolevan luona kuin rutiinisti.
Tällaisia ajatuksia tuli nyt mieleeni...tsemppiä kaikille.
- Toivoa ja epätoivoakevättäkohti
- Re: Toivoa ja epätoivoaTiikerinlilja
- Re: Toivoa ja epätoivoakevättäkohti
- Re: Toivoa ja epätoivoanuorimies