Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Re: TARCEVA

Hei Apila!

Mieheni on nyt syönyt sitä Tarcevaa kolme ja puoli viikkoa joten varsinaista kontrollikäyntiä ei ole tässä välillä ollut, muutakuin verikoe. Itse olemme huomanneet vaikutuksesta sen verran, että häntä ei ole yskittänyt niin paljon kuin aiemmin. Ihottuma iski kasvoihin, päähän ja niskan alueelle, mutta sekin on nyt aika hyvin hallinnassa. Ostin apteekista sellaista Humektan nimistä kosteuttavaa ja hajustamatonta rasvaa, lisäksi voiteita oli meillä ennestään Bepathen ja vähän kortisonia sisältävä Apocort. Apteekissa sanoivat, että se Helosan on yhtä paksuhkoa kuin tämä Apobase, mitä meillä jo oli ennestään, joten en sitten sitä Helosania ostanut. Tämä Humektan on sellainen ohuempi voide, joka imeytyy heti ja voi laittaa monta kertaa päivässä. Että kosteusvoiteissa riittää.......

Varsinainen kontrollikäynti on vasta 30.4, jossa sitten katsotaan keuhkojen tilanne ja mitä on Tarceva vaikuttanut. Eli kolme kuukautta Tarcevaa, kyllä minun mielestä pitäisi aikaisemmin katsoa onko vaikutusta! Se tässä lääkityksessä on vähän huono, kun joka päivä pitää ottaa se lääke eli ruoka ei tahdo maistua yhtään minään päivänä. Aiemmin hoidosta ehti palautua nyt ei yhtään. Voisi tietysti Nutricia tuotteita ostaa ja kokeilla, mieheni ei vaan ole aiemmin niistä lisäravinteista piitannut, vaikka ne olisi tässä tilanteessa varmasti ihan hyviä. Eihän sitä toisen suuhun voi väkisin mitään laittaa. Yritän nyt vaan niitä "ujuttaa" mitkä vähänkin maistuvat.

Ittensä hoitaminen jää kieltämättä vähän vähälle, siskonikin minua siitä muistutti. Yritän kyllä ainakin ulkoilla riittävästi, sekin tekee ihmeitä.

Kaikkea hyvää sinullekkin, terveisin kaiku
kaiku | 9.3.2007 klo 20:03:45