Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Re: miehelläni todettiin ruokatorven syöpä...

Hei, minulla eri syöpä, mutta kuitenkin tilanteeni ollut vaikea, lähes mahdoton, kuitenkin nyt hyvä tilanne. Haluan vain sanoa, että syövästä voi parantua ja suurin osa paranee. Jokaisen syöpä on yksilöllinen joten et voi verrata muihin. Hoidot on alussa, usko niihin, Suomessa hoito on huippuluokkaa. Hyvä on ettei ole etäpesäkkeitä, eli toiveikuus kannattaa säilyttää. Voit olla tukena kun pyritte säilyttämään mahdollisimman normaalin elämän. Hyvä ravinto, liikunta voimien mukaan. Mitä parempi yleiskunto sitä kovemmilla aineilla voidaan hoitaa ja pitempään niin tarvittaessa. Minulla on ollut mies tukena ja mukana aina hoitokerroilla ja kuulemassa mitä lääkäri on sanonut, itse en niistä paljoa muista jälkikäteen. Kun ruoka ei maista ,toisen tekemä ruoka menee paremmin ja syö sitä mikä maistuu. Ulkoilussa kaverina jos vaikka voimat loppuu kesken jne. Keskustelu apua saa ja kannattaa ottaa vastaan varsinkin näin alku vaiheessa teillä on vielä shokki vaihe . Ota yhteyttä paikalliseen syöpäjärjestöön, sieltä saat neuvoja ja tukea.
riitta47 | 12.8.2012 klo 14:08:04