Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

syöpä poskiontelossa

Olen tässä noin viikon lukenut viestejä, nyt alkaa olla aika avautua itsekin.
Isälläni todettiin vuoden alussa aggressiivinen syöpä poskiontelossa. Eilen oli viipalekuvaus ja tänään tuloksia, tosin vasta ensi viikolla tehdään hoitosuunnitelmaa.
Poskiontelo on ummessa kasvainta, ja tänään hänelle oli annettu epilepsialääkitys ja kortisonia, joka käsittääkseni valmistaa/ehkäisee sivuvaikutuksia aivokasvaimen sädehoitoa varten. Lääkäri ei osannut vielä varmaksi sanoa, onko syöpä levinnyt aivoihin vai ei.
Järkytys on ollut aikamoinen, hautajasia lähinnä suunniteltu puolin ja toisin, mutta tänään lääkityksen saaminen tuntuu antavan edes jotain valoa tämän tunnelin päähän. Vuoden päivät isä on sanonut oireilleensa, syönyt antibiootteja poskiontelontulehduksiin.
Olo on tyhjä ja ajatukset fiksautuneet vain yhteen asiaan. Asun kaukana vanhemmistani, mieltä kalvaa kokoajan että pitäisikö lähteä sinne vai mitä minä oikein tässä odotan.. Onko parempi olla siellä vai täällä.. Sairaslomaa on ollut pakko pitää kun päivät ovat olleet pelkkää itkeskelyä. Onneksi puheyhteys toimii, isäni ei ole koskaan ollut kova juttelemaan, mutta nyt tuntuu, että tämä tilanne on saanut hänetkin puhumaan varsin avoimesti. Olen huolissani äidistä ja pikkusiskosta, he ovat ehkä herkempiä kuin minä ja isä.
voi itku | 17.1.2008 klo 20:16:52