Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Re: äidilläni meni suoli tukkoon ja virtsata ei voi itse

kiitos vastauksista. äiti on tosiaankin juonut nesteitä varmaan
liian vähän, söikin tosi huonosti. nyt sai ummetuksen estoon sellaisia rakeita mitkä liuotetaan veteen, ensin lääkäri määräsi liian vahvan annoksen, apteekista ihmettelivät ja soittivat lääkärille joka pienensi sitten vahvuutta. annostelu oli silti liikaa, kaikki tuli ripulina monta kertaa pvässä. nyt äiti itse pienensi annostelua ja suoli toiminut suht normaalisti. totuttelevat virtsarakkoa nyt muutamien tuntien ajan pvässä olemaan ilman katetria. ihmettelemme mistä kova kirvely voisi johtua, vaiva alkoi samalla kun ummetuskin. virtsanäyte oli puhdas. äiti menee keskiviikkona verikokeisiin torstaista sytostaattia varten, soitan illalla tuloksista ja juttelen samalla lääkärin kanssa.
tuli paikallisesta sosiaalitoimistosta vihdoin päätös tuesta, se oli kielteinen. sairaalakulut sekä lääkekulut ovat olleet aika suuret, olemme sisareni kanssa auttaneet sen verran kuin olemme voineet. nyt taas oma tilanteemme on tiukempi, isot vakuutusmaksut maksussa tässä kuussa, mietityttää vaan miten vanhempani pärjäävät maksujen kanssa. sanoivat kyllä sairaalan laskutuksesta että laskut voi maksaa pienemmissä erissä.
olen vanhempiani kannustanut ajattelemaan että kyllä asiat järjestyvät, ei kannata murehtia, pitäisi nyt vaan keskittyä paranemiseen ja nautittava jokaisesta hyvästä päivästä.
äidiltäni on alkanut lähteä jo nyt ekan hoidon jälkeen runsaastia hiuksia, se ei äitiä ole surettanut, hän ei aio hankkia peruukkia, vaan aikoo käyttää huivia.
tällaista tällä kertaa, ilmoittelen miten äidilläni hoidot etenevät. Kiitos teille ihanat ihmiset kun jaksatte olla tukena, voimia paljon teille.
mh | 13.8.2007 klo 21:22:47