Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Re: Mieheni ruokatorvisyöpä..

Tsemppiä sinne oikein kovasti. Isällä tosiaan leikattiin koko ruokatorvi pois ja tilalle tehtiin omista "varaosista" uusi. Leikkaus meni todella hyvin vaikka kesti koko päivän. Teholla oli sitten yhden ylimääräisen päivän, koska turvotusta oli niin paljon että piti olla hengityskoneessa. Siitä toipuminen lähtikin sitten todella nopsasti ja jo samalla viikolla söi, kun oli alkuviikosta leikattu. Viikko leikkauksesta ja isä oli jo kotona. Melkosta rumpaahan tuo aika oli kun nyt muistelee. Moni ei edes tiennyt isän olleen niin isossa leikkauksessa, koska oli niin hyvin voiva ja pystyi syömään täysin normaalisti. Muistan kun isän kanssa juttelin ja enempi minä olin huolissani kaikesta kuin isä. Isä ei ainakaan näyttänyt minulle että leikkaus olisi pelottanut ja sanoikin aina että "se menee niinkuin menee, ei hän siihen voi vaikuttaa ja jos herää nukutuksesta niin hyvä mutta jos ei niin ei voi mitään" Ite olin aivan kauhuissani... Mutta nyt kun olen paljon miettinyt miten itse vastaavassa tilanteessa reagoisin niin sanat olisi samat kuin isällä.. enempi olisi se omaisten huoli mielessä...Siksi osaan hyvin samaistua sinun tuntemuksiisi ja huoleesi tulevasta. toivotan todella paljon tsemppiä ja voimia tulevaan ja uskoa, että kaikki menee hyvin!!!
Bablo | 5.11.2012 klo 08:41:45