Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Lähipiirissä syöpäpotilas
Re: Ruokatorven "elastisuus" ja sen korjaaminen...
Hei ! Minulla oli ruokintaletku melkein vuoden, jonka jälkeen opin syömään uudestaan. Minulla oli kielisyöpä ja otettiin koko kieli pois ja omista lihaksista sain uuden kielen, lisäksi pesäkkeitä löytyi kaulalta ja olkapäältä, mutta onneksi vain vasemmalta puolen. Eihän ystäväsi tilanteessa ole vielä menetetty mitään, se letku olisi otettava ensiapuna vastaan, kun se syöminen ei nyt suunkautta onnistu. Letkun avulla pysyy siis hengissä, mutta makunautinnot on hyvin vähissä, mutta eipähän pääse liikakilotkaan vaivaamaan. No leikkihän siinä on kaukana, mutta ystävälläsi on elämä vielä edessä ja monta lääkäriä tulee varmaan vielä eteen ja sen stintin laittaminen voi tietysti olla mahdollista tulevaisuutta. Se lääkärin sanoma , että suunkautta syöminen on nyt loppu on turhia lauseita, koska emmehän me tulevaisuuteen näe. Minulle sanoi 1 lääkäri samoin, kun perusteli, etten tarvitsisi uusia hampaita. Lääkärin sanat silloin koski aika syvälle ja itesekin jo aloin vähän uskomaan siihen etten syö enää suunkautta. Mutta nyt ole siis jo lähes 7 v nauttinut kaiken ruokani ja juomani suun kautta ilman mitään ongelmia. t. kari- Re: Ruokatorven "elastisuus" ja sen korjaaminen...syövästä parantunut
- Ruokatorven "elastisuus" ja sen korjaaminen...syövästä parantunut