Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

tartuntavaara, käsidesi ym

Hei. Minulla, joka en yleensä sairastu flunssaan,on nyt ollut
vilustumisoireita toista kuukautta eli yhtä kauan kun mieheni on saanut sytostaattihoitoa. Hän sai kurkkutulehduksen minulta viime hoitokerran jälkeen ja joutui antibioottitiputukseen. Joulun alla olin muutaman päivän oireeton mutta uuden vuoden aattona kurkkukipu palasi ja nyt olen ollut taas kunnon flunssassa. Kävin lääkärissä, mutta en saanut apua. Kyse on kuulemma viruksesta. Mieheni toinen sytostaatihoito oli 27.12. ja nyt kun veriarvot ovat alimmillaan olen mitä ilmeisemmin taas tartuttanut häneen tätä tautia. Hän yskii ja kuume on nousemassa. Huomisaamuna on onneksi käynti laboratoriossa (ellei ole aihetta lähteä sairaalaan ennen sitä). Olemme ahkerasti käyttäneet käsidesiä ja nukkuneet eri huoneissa mutta siitä huolimatta tauti näkyy tarttuvan. On tosi epämielyttävä tietää aiheuttavansa toiselle ylimääräistä riesaa kaiken muun lisäksi. En tiedä olisiko minun vastustuskykyni heikentynyt stressin (ja joulukiireiden) seurauksena.Onko teillä vastaavaa kokemusta tai vihjeitä siitä, miten voisin suojata puolisoani tartunnasta. leon
leon | 6.1.2008 klo 23:54:32