Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Lähipiirissä syöpäpotilas
Re: lapsella syöpä, mistä lohtu?
Hei!Meillä on takana lapsen aivokasvaimen hoidot. Hoitojen aikana jouduimme olemaan todella paljon sairaalassa kuumeiden yms.takia. Kotiin tultua oli monesti todella väsynyt ja "takki tyhjänä"-olo. Siinä sitten olisi pitänyt jaksaa laittaa ruokaa, siivota, antaa aikaa sisaruksellekin ja tietty hoitaa sairasta lasta. Itse ainakin ilahduin tosi paljon, kun joku toi pellillisen paistovalmista pizzaa, toinen uunituoreita pullia, tai kun vanhempani ja siskoni kävivät ja siivosimme yhdessä: pitkän urakan sijaan olinkin lähinnä työnjohtajana ja talo oli nopeasti siisti... Lisäksi se tuntui tosi ihanalta, että postin mukana tuli sekä kotiin että osastolle lapsellemme kortteja, lukemista, askartelujuttuja, dvd-levyjä yms.ajanvietettä. Jotkut muistivat ihanasti huomioida sisaruksenkin :)
Viesteihin ei aina jaksanut vastata,mutta oli ihana saada viestejä, joissa ei kyselty mitään, kerrottiin vaan, että olemme ajatuksissa ja rukouksissa tms. Se sai tuntemaan, ettemme ole yksin taistelussamme.
Iso apu oli myös se, että pikkusisaruksen sai välillä jonkun kaverin luo leikkimään ja itse sai levätä siltä osin. Syöpälapsen kanssa kun ei paljoa liikuta missään, niin oli kiva, kun joku vei sisaruksen uimahalliin tms.
Itse olen kanssa monta kertaa miettinyt läheisten jaksamista. Heille on kovin vähän tukea tarjolla ja kuitenkin sairaus riipaisee ihan liian läheltä.
- Re: lapsella syöpä, mistä lohtu?amj
- Re: lapsella sy�p�, mist� lohtu?tulevaisuuspelottaa